14 december 2006

Robert Long passed away



"Het maakt me niet uit als ik dood ben gegaan
of er een kruis of en steen komt te staan
en of ze achter me aan, naar het graf zullen sjouwen

Maar als je een steen nodig vindt
en als je een grafschrift verzint
zoek dan een tekst die men altijd graag leest
van dat de tijd alle wonden geneest

Of dat ik altijd op zoek ben geweest
maar één zin die moet je onthouden
zet alsjeblieft op mijn steen
iemand, in elk geval één
heeft van hem gehouden"

=Robert Long=



Robert Long died last night, only 63 years old. The Netherlands lost a great artist; the gay community here mourns about an important icon, that broke many taboos back in the 70's. Personally I found his songs very supporting during my own coming out.

2 Comments:

Blogger Pino said...

Too bad, I don't understand Dutch (yet). But maybe I can find something in Italian

11:02  
Blogger Jörg said...

Well, he sang also in german, but that's far before your time :-)

13:25  

Een reactie posten

<< Home